Vertaal / Translate

woensdag 7 januari 2009

Dag 7: Aankomst- en uitrustdag in Chapada dos Guimaraes

We landden op Cuiaba Airport bijna 20 minutes te vroeg, maar die tijd verloren we aan bagage terugkrijgen. Onze gids Eduardo stond ons al op te wachten en herkende ons al toen we uit het vliegtuig stapten en richting bagage claim liepen.

De rit naar Pousada do Penhasco aan de rand van Chapada dos Guimaraes was gezellig en gelukkig spreekt Eduardo zeer redelijk Engels. En de weg was ook van veel betere kwaliteit dan verwacht. Onderweg werden we nog door politie aangehouden. Regulier papierencontrole (rijbewijs, maar nog meer belasting). Eduardo zette ons af voor ons chalet en hielp met de koffers waarna hij snel huiswaarts ging. Hij heeft afgesproken om morgen ons om 9 uur op te pikken. Rond half drie lagen we op bed.

Rond 9 uur stonden we op om het ontbijt niet te missen. En dat ontbijt was veel beter er was abacaxi (ananas) en mamao (soort vrucht tussen meloen en mango, oranje met zwarte kogelronde pitjes). Dus we lieten het ons heel goed smaken. Daarna gingen we bij de receptie een kluissleutel huren en wat flesjes drinken kopen.

Daarna hebben we onze badspullen bij elkaar gezocht. Liesbeth heeft bijna de hele dag lekker zitten lezen bij het zwembad en ik ben voordat het mogelijk te warm zou worden de trails bij de pousada gaan lopen naar de chapadas. Daarna ben ik ook het zwembad ingedoken en heb me verder vermaakt met lezen, zonnen, luieren, wat rondslenteren.

En vanavond hebben we in het restaurant heerlijk authentiek Braziliaans gegeten met picanha, farova, gefrituurde banaan, soort kool wat op zeekraal leek, rijst, boontjes, etc. We mochten niet opscheppen; met vaardige hand werden we bediend. We hadden alletwee een verschillende schotel besteld maar die bleken voor 2 personen te zijn. Dus kregen we twee halve schotels voor twee en werd het netjes verdeeld opgediend en toen het bord leeg was maar de schaal nog niet, kwam de ober nog weer opdienen. Heel bijzonder om zo licht zongebrand op een overhangend terras te zetten met krekels tsjilpend op de achtergrond op 7 januari. Gelukkig hebben we hier in de bar vlot gratis internet, dus konden we de weblog weer bijwerken en onze email verwerken.

Anoniem zei

Hoi buurman en buurvrouw,

Aandachtig hebben ik en Brigitte jullie verhalen van de eerste week gelezen. Leuk dat jullie het zo uitgebreid beschrijven. Hier in Eindhoven inmiddels echt winter. Temperaturen 's nachts tot -20 graden!! Vandaag is er zelfs een heuse schaatsmarathon op natuurijs verreden hier (de 1e in 12 jaar).

Groetjes en fijne voortzetting van de reis!