Vertaal / Translate

dinsdag 27 januari 2009

Dag 26: Dagje strand bij andere lokatie

Vandaag was het stralend weer en hebben we eerst geld gehaald en wat kleine boodschappen gedaan en hebben toen de bus genomen naar de eerste grote uitspanning vanuit deze kant aan Praia do Futuro met de naam Crocobeach.

Het was voor de maandag behoorlijk druk, maar er waren veel minder Nederlanders dan gisteren bij Boa Vida. We hebben heerlijk genoten van de zee, de zon, de schaduw onder een palmenstro parasol, boekje lezen, enz. Tussen de middag hebben we een snack genomen: ieder een portie friet en samen een bakje crabmeat. De hoeveelheid was zodanig dat het een grote snack was.

Later in de middag kwam er steeds meer schaduw van de grote palmen achter ons dus ging ik in het begin van de middag op een grote lap en handdoek vooraan bij het water een uurtje in de zon een boekje liggen lezen.

Bij Crocobeach is ook een massageservice,en ik drie vergelijkbaar met massages zoals je in wellness centra kunt krijgen. Liesbeth is er liefhebber van en ja, in Cochem betaal je 50 Euro voor een uur, hier slechts R$20. Dus in de tweede helft van de middag heeft Liesbeth zich toch door mij laten overhalen. Ze vond het geweldig.

Intussen was er zoveel schaduw op onze plek dat ik in de tussentijd een eindje langs het water ben gaan heen en weer lopen. Toen ik drie kwartier later terug kwam werd ik door een Braziliaan uit Sao Paulo, bleek later, aan de buur tafeltje aangesproken: "Sprechen Sie Deutsch?" Hij had me zien liggen met het boekje van Max Lucado en dacht dat het een Duits boekje was. Het bleek dat hij familie in Duitsland heeft en net een week uit Duitsland terug is. Dus hij wist hoe koud het was.

Bij hem aan het tafeltje zat ook een jonger echtpaar, die uit Rio bleek te komen. Hij was er bakker in een buurt bij het Macarana stadium, omgeven door drie favella's. Ik werd uitgenodigd om erbij te komen zitten en kreeg een biertje
aangeboden. Het eind van dit verhaal is dat de "Duitse Braziliaan" al snel weg moest, Liesbeth er net voor die tijd bij is komen zitten, en dat we met het stel uit Rio bijna de laatsten op het strand waren. Zij logeren een eind verder en het appartement van Marcel lag perfect op de route. Ze hebben ons thuis gebracht. En we hebben voor a.s. woensdag weer afgesproken, op de Crocobeach. Hij wil wat Nederlands leren voor de gein en zal ons wat Portugees bijbrengen. En hij was ook in Compassion Brazil geinteresseerd. Wie weet.

s' Avonds hebben we nog lekker vis met gebakken banaan in kaassaus gegeten. Hoe verzin je de combinatie, maar wat was dat lekker.

Geen opmerkingen: